maj u Pszczółek

Grupa
Pszczółki
Autor
mgr Magdalena Kołodziejczak

Czego uczymy się w maju w grupie Pszczółek?

Tydzień 1: Nasza ojczyzna

Tydzień 2: Tutaj mieszkam

Tydzień 3: Co słychać na wiosennej łące?

Tydzień 4: Nasi rodzice

 

Ważne daty:

07.05     godz. 9.00 – Lekcja biblioteczna – w tym dniu śniadanie jemy o 8.00

09.05     Godz. 9.00 – zajęcia edukacyjne w Sali PSP „Ognik” – w tym dniu śniadanie jemy o 8.00

10.05     Spotkanie edukacyjne związane z tematyką czystości i higieny - org. NFZ

17.05     Udział w koncercie muzycznym w ramach spotkań z muzyką

21.05     Przegląd taneczny „Słoneczne Rytmy” – przychodzimy w strojach i fryzurach do tańca – zgodnie z informacją mailową

28.05     g. 16.00 - Uroczyste obchody Dnia Mamy i Taty

 

Umiejętności dziecka:

  • Jest zainteresowane czytaniem, podejmuje próby czytania
  • Udziela dłuższych odpowiedzi na pytania, buduje coraz dłuższe zdania
  • Poznaje nowe wyrazy i potrafi je wykorzystać w prawidłowym kontekście
  • Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat m.in. w czasopismach, albumach
  • Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
  • Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F, H
  • Jest zainteresowane pisaniem, prawidłowo posługuje się kredkami, ołówkiem
  • Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10
  • Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • Klasyfikuje przedmioty wg różnych cech
  • Rozpoznaje figury geometryczne
  • Rozpoznaje nominały monet jednozłotowych, dwuzłotowych i pięciozłotowych oraz banknotu dziesięciozłotowego, dopasowuje pieniądze do kartoników z cenami
  • Śpiewa piosenki, uczestniczy w zabawach muzycznych, tańczy
  • Reaguje na rodzaj i charakter muzyki, rozróżnia zmiany w muzyce (dynamika, tempo, wysokość dźwięku), aktywnie słucha muzyki
  • Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych – rysuje, maluje, eksperymentuje, rysując świecą
  • Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
  • Okazuje szacunek osobom, z którymi ma kontakt
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
  • Rozpoznaje symbole narodowe: godło, flagę, hymn
  • Zna nazwę swojej miejscowości i regionu
  • Wie, że Warszawa jest stolica Polski, wie, jaki jest herb stolicy
  • Jest zainteresowane poznawaniem regionu, w którym mieszka
  • Wie, że Polska należy do Unii Europejskiej
  • Koduje i dekoduje wzory, rysunki
  • Posługuje się pojęciami dotyczącego krajobrazu: góry, morze, jezioro
  • Interesuje się zwierzętami żyjącymi na łące
  • Wymienia nazwy owadów i potrafi o nich opowiadać

Zna zawody rodziców i osób z najbliższego otoczenia